De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.
Steeds meer hotelgasten hebben de behoefte aan een extra beleving en daarom implementeert Golden Tulip een nieuwe merkstrategie voor al haar hotels wereldwijd. Maar wat zijn de voorkeuren van hotelgasten nu precies? Golden Tulip deed een onderzoek met blik op de toekomst, naar de meest belangrijke verschillen in hotelwensen zijn tussen de nieuwere generatie boekers en de 35 plussers. Aan de hand van een vragenlijst werden 75.000 Nederlanders gevraagd naar welke service en faciliteiten men nou echt belangrijk vindt in een hotel. Denk aan ligging, bereikbaarheid, parkeermogelijkheden, contact met het hotel, sociale media, online reviews en ontspannings- en ontmoetingsfaciliteiten.
Wat vinden de nieuwste reizigers belangrijker dan 35 plussers?
Er werd in dit onderzoek een grens getrokken bij 35 jaar, en werden de verschillen onderzocht tussen de 35-minners en de 35-plussers. De groep 35-minners wordt gezien als ‘de nieuwe reizigers’. Dit zijn de belangrijkste bevindingen.
- Sociale media: ruim 65 procent van de millennials vindt het cool om hotelervaringen te delen via Facebook of Instagram. Toch blijkt ook dat 35 plussers hier steeds vaker in volgen.
- Kan ik u helpen? Ervaren reizigers stellen het aanspreken met u en herkenbare hotelkleding van medewerkers op prijs, de jongere reiziger hecht hier 30 procent minder waarde aan.
- Self check-in: een nieuwe trend is de self check-in, het digitaal inchecken zonder receptiemedewerker. Het onderzoek wijst uit dat de millennial-hotelgast dit gemakkelijk accepteert en bovenal waardeert.
- Werken in de lobby of lounge is voor de nieuwe reiziger belangrijker dan de ervaren hotelbezoeker, welke nog altijd liever op de hotelkamer werkt.
- Vroege vogels: de jongere generaties ontbijten liever vroeger dan de generatie voor hen, deze beginnen de werkdag vanuit het hotel kennelijk wat later.
- Bekendheid van de hotelketen: 71,5 procent van zakelijke hotelgasten ouder dan 35 jaar geeft aan de reputatie van de hotelketen belangrijk tot zeer belangrijk te vinden. Dit is ruim 22 procent meer dan de jongere generatie.
- Waar ligt het hotel? Bijna 90 procent van de zakelijke reizigers ouder dan 35 jaar geeft aan de locatie van het hotel wel degelijk belangrijk te vinden. Jongeren zijn hierin flexibeler: minder dan 70 procent van hen geeft aan dit belangrijk te vinden.
- Parkeren bij het hotel: jongere hotelgasten hechten veel minder waarde aan de aanwezigheid van parkeergelegenheden bij het hotel. Reizigers ouder dan 35 jaar vinden dit wel van groot belang.
- Ontmoeten van andere gasten: zakelijke hotelgasten ouder dan 35 jaar zien duidelijk meerwaarde in de mogelijkheid tot het ontmoeten van andere hotelgasten binnen het hotel. Nieuwere generaties zoeken dit wellicht meer op buiten het hotel.
- Last but not least: ervaring en beleving! Beide generaties geven overtuigend aan de extra beleving binnen een hotel van toegevoegde waarde te vinden en hun ervaring te doen verbeteren.
Golden Tulip vernieuwt
Steeds meer hotelgasten hebben dus behoefte aan een extra beleving en daarom heeft Golden Tulip ook verschillende hotels gerenoveerd. De inspiratie voor de hotels van de toekomst komt vooral bij millennials vandaan, want uit het onderzoek blijkt dus dat dit een echte toegevoegde waarde is en dus de reden kan zijn om voor deze keten te kiezen. Zo is er een compleet nieuw hotel in Marseille waar hotelgasten kunnen fietsen op tandems en bij de Body Care Bar zelf een selectie van shampoos kunnen maken.
Verder lezen over Hotel
Dagje Weg22.10.2024
4 tips voor 24 uur in Doetinchem
Ontspanning12.09.2024
Slapen bij Hotel Haarhuis in Arnhem is een echte beleving
Bezoek hier ook het mooiste toilet van NederlandOntspanning29.07.2024
Bijzonder overnachten: slapen in een luxe suite op de Euromast
Een onvergetelijk hoogtepuntOntspanning22.05.2024
Dit zijn de 10 mooiste nieuwe hotels in Nederland
Ontspanning25.01.2022
De meest gastvrije bestemming van Nederland vind je in Zeeland
Booking.com publiceert Traveller Review Awards 2022Lifestyle12.01.2022
De 10 mooiste luxe hotels ter wereld
Volgens InstagramStedentrips26.10.2018
The Student Hotel Florence is veel meer dan alleen lekker slapen
Algemeen15.09.2018