De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.
In de zomer van 2011 wordt tot nu toe bijna twee keer meer eten besteld bij bezorgrestaurants dan in 2010. Volgens Thuisbezorgd.nl komt dit door het slechte weer van de afgelopen weken. Doordat de eerste helt van het jaar slecht was, komt deze extra omzet goed van pas.
Hoewel de zomer, net als voor veel andere bedrijven, normaal gesproken voor Thuisbezorgd.nl komkommertijd betekent, worden juist nu veel bestellingen geplaatst. Opvallend is ook een sterke stijging in het aantal mobiele bestellingen, bijvoorbeeld via de iPhone en de Android app. Vaak worden deze bestellingen geplaatst vanaf campings en vakantieparken. Het weer nodigt immers niet bepaald uit om naar buiten te gaan waardoor men liever een pizza of een broodje shoarma bestelt. Steeds meer campings hebben bovendien inmiddels draadloos internet. Vergelijkingsmateriaal van eerdere jaren heeft Thuisbezorgd.nl niet. Mobiel eten bestellen is een nieuwe ontwikkeling, bovendien was het weer in voorgaande zomers een stuk beter.
Directeur Jitse Groen: “Terwijl iedereen op mooi weer wacht is dat juist funest voor de bezorgrestaurants. Het aantal bestellingen gaat dan met zo´n 30% omlaag, waardoor veel restaurants in de problemen komen. Slecht weer veroorzaakt over het algemeen juist een enorme stijging van het aantal bestellingen.”
Volgens Groen is de stijging een welkome afwisseling. “Je ziet toch dat men in het voorjaar duidelijk minder omzet draaide. Niet alleen zat het weer tegen, ook is er sprake van toenemende concurrentie van de supermarkten, door zondagsopeningen, maar ook doordat veel supermarkten tegenwoordig zelfs met feestdagen zijn geopend.” Thuisbezorgd.nl zelf reageert op het slechte weer door ook in de zomermaanden fors te adverteren, onder andere op TV.