De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.
Een van de grootste ergernissen aan boord zijn huilende kinderen. Je zal maar net een lange vlucht voor de boeg hebben, en naast een moeder of vader met een huilend kind zitten. Daar word je niet blij van. De nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, Etihad Airways, heeft daar iets op gevonden. Speciaal voor gezinnen met kinderen die vliegen met Etihad Airways, is er de Flying Nanny. Een oppasmoeder, maar dan hoog in de lucht.
Oranje schortje voor de Nannies aan boord
De Flying Nanny is herkenbaar aan een feloranje schortje. Zij staan tijdens de vlucht klaar om gezinnen met kinderen te helpen tijdens de reis. De afgelopen maanden zijn ongeveer 300 personen van het cabinepersoneel opgeleid voor deze aanvullende functie. Daar komen er de komende tijd nog een hoop bij, want eind 2013 zijn er 500 Flying Nannies opgeleid.
Het is niet even een kort cursusje dat de Flying Nannies hebben gekregen. Zij zijn door het gerenommeerde Norland College opgeleid op gebied van kinderpsychologie en sociologie, om gedrag van kinderen sneller te kunnen annalyseren en zo de kinderen beter te begrijpen. Natuurlijk zijn zij ook in staat om voor het nodige entertainment te zorgen aan boord. Het opwarmen van flesjes melk, fruithapjes maken en andere snacks uitdelen hoort er ook bij.